Concurs pentru jurnalisti si… arhitecti!

Conferintele Eruditio impreuna cu Uniunea Arhitectilor din Romania (UAR) si Ordinul Arhitectilor din Romania (OAR) invita jurnalistii romani sa se inscrie in concursul national “Premiile Eruditio pentru arhitectura”. Premiile in valoare cumulata de 5000 de euro sunt acordate cu sprijinul companiei QFort.

Regulamentul concursului national “Premiile Eruditio pentru arhitectura”

adresat jurnalistilor si autorilor de materiale diseminate in presa scrisa, bloguri, radio si TV

 

Conferintele Eruditio impreuna cu Uniunea Arhitectilor din Romania (UAR) si Ordinul Arhitectilor din Romania (OAR) invita jurnalistii romani sa se inscrie in concursul national “Premiile Eruditio pentru arhitectura”. Premiile sunt acordate cu sprijinul companiei QFort.

Din juriu sunt invitati sa faca parte reprezentanti ai OAR, UAR, Institutului National de Cercetare si Formare Culturala (INCFC), Asociatiei Nationale a Evaluatorilor Autorizati din Romania (ANEVAR), Blue Masters Marketing (detinatoarea brandului Conferintele Eruditio) si urmatoarele personalitati: doamna arh. Tomnita Florescu, doamna conf. dr. arh. Cerasella Craciun, domnul arh. Serban Tiganas, domnul Sorin Petre, domnul Cristian Kit Paul, domnul Lucian Georgescu, doamna dr. Anda Becut Marinescu, domnul arh. Dorin Stefan, domnul arh. Pavel Popescu, domnul arh. Lucian Sandu-Milea, domnul arh. Andrei Barbu-Multescu. Notele acordate de juriu vor avea o pondere de 60% in scorul final, iar restul de 40% se va obtine ca urmare a votul publicului.

Juriul isi va baza decizia pe urmatoarele criterii: relevanta subiectului din perspectiva interesului public, originalitatea subiectului propus, gradul de documentare a subiectului, acuratetea informatiilor supuse atentiei publicului, respectarea tehnicilor de redactare sau de realizare a tipului de material supus jurizarii.

Temele propuse pentru concurs sunt: recuperarea cladirilor de patrimoniu si a celor cu valoare arhitecturala, arhitectura viitorului, arhitectura – un act de cultura, rolul arhitecturii in cresterea calitatii vietii oamenilor, rolul arhitecturii in economia nationala, cele mai bune practici in arhitectura. Sunt eligibile articolele si materialele audio-video care au ca rol informarea si educarea publicului larg cu privire la rolul arhitecturii in societate, care analizeaza tendintele si evolutiile inregistrate in acest domeniu, care trag un semnal de alarma asupra unor subiecte sensibile precum cel al necesitatii conservarii zestrei arhitecturale de calitate ori care contribuie la diseminarea unor initiative exceptionale de reconversie functionala a cladirilor.

Concursul este adresat atat jurnalistilor care sunt angajati ai unei institutii media cat si freelancerilor, arhitectilor si studentilor la arhitectura, bloggerilor, pasionatilor de arhitectura care publica materiale scrise si audio-video in spatiul public, cum ar fi publicatii online si offline, posturi de radio si TV, bloguri, platforme media ale unor ONG etc. Nu sunt eligibile stirile sau articolele publicate exclusiv pe retelele de socializare.

Se vor acorda premii distincte pentru fiecare dintre cele doua canale media: presa (online si offline), bloguri si platforme de comunicare care au o componenta media; respectiv canale audio-video, posturi de radio si TV, pentru materialele publicate sau difuzate in perioada iunie 2018 – aprilie 2019.

Pentru fiecare dintre cele doua categorii (scris respectiv audio-video) se vor acorda urmatoarele premii: Premiul I – 2000 de euro, Mentiune – 500 de euro. Sumele reprezinta valoarea bruta a castigului. Potrivit legislatiei din Romania, din acestea se va retine la sursa impozitul pe venit. Castigatorii urmeaza sa achite restul contributiilor datorate conform legislatiei in vigoare dupa ce vor intra in posesia premiilor.

Mecanismul de concurs

In concurs se pot inscrie maximum doua materiale. Cei care doresc sa se inscrie la concurs sunt invitati sa citeasca prezentul Regulament de concurs, sa descarce formularul de inscriere, sa il completeze si sa il semneze. Link-urile la materiale sau fisierele de transfer sau copiile materialelor aparute in media offline vor fi trimise impreuna cu o copie a formularului de inscriere in concurs, completat si semnat, la adresa de email office@bluemasters.ro.

Calendar:

  • 2-15 mai 2019 perioada de inscriere a materialelor in concurs;
  • 16-31 mai 2019 jurizare; media notelor juriului reprezinta 60% din nota finala obtinuta de un material;
  • 16-31 mai 2019 – vot public, pe conferinteleeruditio.ro; 1 Like = 1 vot; nota astfel obtinuta reprezinta 40% din nota finala

Pe parcursul jurizarii materialele inscrise in concurs vor fi publicate pe website-ul www.conferinteleeruditio.ro pentru a putea fi votate de catre public.

Anuntul castigatorilor:

  • anuntul castigatorilor se face in cursul lunii iunie 2019, in cadrul celei de-a treia editii a Conferintelor Eruditio dedicate arhitecturii
  • categoria – materiale scrise – premiul I 2000 euro, mentiune 500 euro
  • categoria – materiale audio-video – premiul I 2000 de euro, mentiune 500 de euro

Utilizarea datelor cu caracter personal

Conferintele Eruditio este un brand al Blue Masters Marketing.
Prin participarea la concursul “Premiile Eruditio pentru arhitectura” organizat de catre Blue Masters Marketing S.R.L., avand J40/11523/2003 si CUI 15688588, cu sediul in Romania, Bucuresti, sector 5, Str. Fabrica de Chibrituri, nr. 34, etaj 1, ap. 6, denumita in continuare operator, atestati ca dvs., numita in continuare persoana vizata, ati luat la cunostinta de prezentele informatii in legatura cu prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal de catre operator, in conformitate cu legea 677/2001 cu modificarile si completarile ulterioare.

  • Sunt de acord sa ma abonez la newsletter.
  • Sunt de acord sa primesc materiale promotionale prin posta.
  • Am citit, am inteles si sunt de acord cu prevederile prezentului regulament.

Prin furnizarea de date cu caracter personal de catre dvs. pe site-ul web sau pe formularele de abonare sau inscriere la concursuri si tombole, va exprimati acordul ca datele dvs. personale sa fie prelucrate de operator in urmatoarele scopuri: primire de corespondenta electronica si prin posta privind serviciile si produsele operatorului, marketing direct, reclama, publicitate, evidenta statistica, participarea la tombole sau concursuri in vederea acordarii de premii si anuntarii castigatorilor acestora, abonare la publicatii on-line sau tiparite. Refuzul dvs. de a furniza datele mentionate atrage imposibilitatea indeplinirii scopurilor aratate.

Datele cu caracter personal prelucrate de catre operator si de catre imputernicitii acestuia sunt: numele si prenumele, sexul, domiciliul, data si locul nasterii, cetatenia, numarul de telefon, adresa de e-mail, imaginea si vocea persoanei (strict pentru materialele video/audio inregistrate la cererea operatorului), profesia, formarea profesionala. Organizatorul se obliga ca datele personale sa nu fie difuzate catre terti cu exceptia imputernicitilor sai si a urmatoarei situatii: prin participarea la concursurile/tombolele organizate de catre operator, persoana vizata isi da acordul explicit pentru ca numele prenumele si imaginea/vocea dvs. sa poata fi folosite in scopuri publicitare de catre operator, pe orice canal de comunicare, internet, ziare, radio sau alte medii. In cazul anuntarii participantilor sau a castigatorilor, operatorul va putea face publice doar numele, prenumele, imaginea si/sau vocea persoanei vizate (strict pentru materialele video/audio inregistrate la cerere).

Destinatarii datelor personale prelucrate sunt: persoana vizata, reprezentantul acesteia, operatorul si imputernicitul acestuia, cu urmatoarea exceptie: in cazul castigatorilor la concursuri/tombole si doar in ceea ce priveste: numele, prenumele, data nasterii, imaginea si/sau vocea acestora, destinatari vor fi si urmatoarele persoane: orice vizitator al paginilor de internet ale operatorului; partenerii contractuali ai operatorului (internet, radio, tv, publicatii, presa scrisa, sponsori); orice ascultator de radio, telespectator sau cititor.

SC Blue Masters Marketing SRL se obliga sa respecte legislatia in vigoare cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal. SC Blue Masters Marketing SRL este inregistrata la Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, in conformitate cu Legea nr. 677/2001 privind protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date fiind inscrisa in registrul de evidenta a prelucrarii datelor cu caracter personal sub nr. 37975..

Persoanelor vizate le sunt garantate drepturile in conformitate cu Legea nr. 677/2001, in special drepturile cu privire la informare, la accesul la date, dreptul de interventie, de opozitie, de a se adresa instantei competente si de plangere catre autoritatea de supraveghere. In intelesul Legii nr. 677/2001, principalele drepturi mai sus mentionate apartinand persoanelor vizate au urmatorul continut:

  1. Dreptul la informare: este asigurat prin prezenta nota de informare. Orice persoana vizata are dreptul de a solicita de la Operator, la cerere si in mod gratuit pe e-mail o copie a acestei note.
  2. Dreptul de acces la date: Orice persoana vizata are dreptul de a obtine de la Operator, la cerere si in mod gratuit pentru o solicitare pe an, confirmarea faptului ca datele care o privesc sunt sau nu sunt prelucrate de catre acesta. Astfel, la cererea scrisa, semnata si datata a persoanei respective, trimisa pe adresa operatorului din Romania, Bucuresti, sector 5, Str. Fabrica de Chibrituri, nr. 34, etaj 1, ap. 6, o data pe an, in mod gratuit, operatorul va confirma daca utilizeaza date care o privesc.
  3. Dreptul de interventie asupra datelor: Orice persoana vizata are dreptul de a obtine de la operator, la cerere si in mod gratuit:

(i) dupa caz, rectificarea, actualizarea, blocarea sau stergerea datelor a caror prelucrare nu este conforma legii, in special a datelor incomplete sau inexacte;

(ii) dupa caz, transformarea in date anonime a datelor a caror prelucrare nu este conforma legii;

(iii) realizarea notificarii catre tertele persoane carora le-au fost dezvaluite datele, a oricarei operatiuni efectuate conform pct. (i) sau (ii), daca aceasta notificare nu se dovedeste imposibila sau nu presupune un efort disproportionat fata de interesul legitim care ar putea fi lezat. Astfel, operatorul va rectifica, actualiza, bloca, sterge sau transforma in date anonime toate acele date a caror folosire nu este conforma dispozitiilor Legii nr. 677/2001.

In cazul in care este formulata o cerere de blocare, stergere sau transformare in date anonime a datelor personale, pana la data extragerii castigatorului in urma organizarii unui concurs/tombola, persoana vizata nu mai poate participa in mod legal la tombola/concursul organizat de catre operator, iar operatorul nu il va mai putea desemna castigator. Prelucrarea datelor este necesara si justificata in cazul desemnarii persoanei vizate drept castigator.

In acest caz, persoana vizata poate solicita operatorului ca datele sale personale sa nu mai fie folosite in scopuri publicitare de catre acesta, pe canalele de comunicare: Internet, ziare, radio sau alte medii, numai dupa trecerea a doi ani de la data desemnarii persoanei vizate drept castigator, in baza Ordinului nr. 52 din 2002 emis de catre Avocatul Poporului.

  1. Dreptul de opozitie: Persoana vizata are dreptul de a se opune in orice moment, din motive intemeiate si legitime legate de situatia sa particulara, ca date care o vizeaza sa faca obiectul unei prelucrari, cu exceptia cazurilor in care exista dispozitii legale contrare. In caz de opozitie justificata prelucrarea nu mai poate viza datele in cauza. Refuzul dvs. de a furniza datele mentionate atrage imposibilitatea indeplinirii scopurilor aratate. In cazul in care este formulata o astfel de cerere pana la data extragerii castigatorului in urma organizarii unui concurs/tombola, persoana vizata nu mai poate participa in mod legal la tombola/concursul organizat de catre operator, iar operatorul nu il va mai putea desemna castigator. Prelucrarea datelor este necesara si justificata in cazul desemnarii persoanei vizate ca si castigator. In acest caz, persoana vizata poate solicita operatorului ca datele sale personale sa nu mai fie folosite in scopuri publicitare de catre acesta, pe canalele proprii de comunicare, Internet, ziare, radio sau alte medii, numai dupa trecerea a doi ani de la data desemnarii persoanei vizate drept castigator.

Persoana vizata are dreptul de a se opune in orice moment, in mod gratuit si fara nici o justificare, ca datele care o vizeaza sa fie prelucrate in scop de marketing direct, in numele operatorului sau al unui tert, sau sa fie dezvaluite unor terti intr-un asemenea scop. In cazul afisarii de reclame pe site-ul web al operatorului, persoana vizata va trebui sa-si revizuiasca setarile de cookies pentru internet, din propriul calculator, pentru a nu mai primi reclama de la partenerii de marketing. Opozitia se formuleaza in scris si va fi datata, semnata si trimisa la sediul operatorului.

  1. Dreptul de a formula plangere

Persoana vizata poate inainta plangere catre Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, dupa 15 zile de la inaintarea unei plangeri cu acelasi continut catre operator.

  1. Dreptul de a se adresa justitiei: Persoana vizata are dreptul de a se adresa justitiei pentru apararea oricaror drepturi garantate de Legea nr. 677/2001, care i-au fost incalcate. Instanta competenta este cea in a carei raza teritoriala domiciliaza reclamantul.

Prin participarea la aceasta concurs se prezuma luarea la cunostinta a Regulamentului si consimtamantul participantului pentru procesarea datelor sale cu caracter personal de catre organizator, in conformitate cu legea 677/2001. Prin inscrierea la campanie, concurentul isi exprima expres si neechivoc consimtamantul ca datele sale personale sa fie prelucrate de Blue Masters Marketing SRL in scopul prezentei campanii. Prin participarea la concurs, va dati acordul explicit pentru ca imaginea si numele dumneavoastra sa poata fi folosite in scopuri publicitare de Blue Masters Marketing SRL pe canalele proprii de comunicare, Internet, ziare, radio sau alte medii sau partenerii imputernici de acesta.

Disclaimer/Negarea responsabilitatii:

  • in cazul in care pentru o anumita categorie nu s-au depus materiale, premiul se acorda la urmatoarea editie
  • in cazul in care autorul nu semneaza formularul de inscriere sau solicita scoaterea lui din baza de date cu caracter personal necesara pentru anuntarea premiului, oricand in perioada pre-anuntarii castigatorilor, acesta este descalificat
  • in cazul in care autorul nu este de acord cu diseminarea catre publicul larg a datelor sale cu caracter personal, in scopul anuntarii publice a castigatorilor, desi se afla printre castigatorii anuntati la evenimentul Conferintele Eruditio de anul viitor, persoana in cauza este descalificata; daca persoana respectiva s-a situat pe primul loc, premiul I revine urmatorului clasat, iar mentiunea revine celui de-al treilea clasat in clasamentul initial; in cazul in care persoana respectiva castigase mentiune, mentiunea revine urmatorului clasat. In cazul in care acest anunt este adus la cunostinta reprezentantilor Blue Masters Marketing (BMM) dupa primirea premiului in bani, banii vor fi inapoiati BMM.
  • autorul care a obtinut premiul I la o categorie nu va obtine si mentiune la aceeasi categorie, fiind eliminat din clasamentul final pe acest criteriu
  • autorul care a obtinut premiul I sau mentiune la o categorie poate fi premiat si la cealalta categorie
  • un autor care a castigat un premiu sau o mentiune la o editie va putea concura si in editiile viitoare
  • BMM nu este raspunzatoare pentru fals in declaratii, cu privire la detinerea drepturilor de autor asupra materialelor inscrise in concurs; in cazul in care se dovedeste ca un autor nu detine toate drepturile de copyright pentru materielele trimise spre jurizare, banii vor fi inapoiati BMM care va descalifica materialul, premiul urmand sa se ofere urmatorului clasat
  • Daca exista suspiciuni intemeiate de frauda in ceea ce priveste drepturile de autor, atat materialul respectiv cat si autorul vor fi
  • In cazul in care un material este semnat de unul sau mai multi autori, premiul se imparte in mod egal intre autori
  • Daca ceilalti autori nu sunt de acord cu regulamentu de concurs, materialul este de descalificat, iar castigatorii se vor stabili pe baza mecanismului specificat mai sus, prin trecerea la urmatorul/urmatorii clasati.
  • In cazul in care materialul are autor multiplu, formularul de inscriere va fi semnat de fiecare autor
  • Nu pot sa se inscrie la concurs membrii juriului si angajatii BMM
  • In cazul in care una dintre personalitatile invitate sa faca parte din juriu declina invitatia, acesta se poate inscrie la concurs, in cazul in care doreste sa o faca.